بازی اولین و آخرین اتفاق زندگی ما آدم هاست و در حقیقت وجه مشترک زندگی همه، از پیر و جوان، بزرگ و کوچک و زن و مرد. بازی پالایش روح و فکر است، هیجان در کنار حرکت، فکر در کنار مدیریت و عمل در کنار تحلیل.

بازی به خاطر این اتفاقات متمایز از دیگر تفریحات و سرگرمی هاست، اما امروزه با توجه به رشد بازی های کامپیوتری و موبایلی و همچنین با توجه به افزایش سرعت و سهولت استفاده از اینترنت، بازی های آنلاین جای خود را در بین کاربران به خوبی باز کرده اند. بازی هایی که طرف مقابل شما هوش مصنوعی نیست، بلکه دقیقا مخاطب شما یک انسان با قدرت تحلیل و عمل است که این بر هیجانات بازی های چند چندان افزوده است.

این مهم از سویی یک آسیب بزرگ و از سوی دیگر یک فرصت عالی تلقی می شود، بستگی به ما و نسل ما دارد که به سمت و سوی کدام مورد حرکت کنیم.
آسیب این فضا واضح است و نیاز به توضیح چندانی ندارد لکن باید متذکر شد که آسیب این فضا بخاطر نوع تعاملات حقیقی بین افراد بازی کننده (گیمیر ها)، و همچنین بروز بودن محتوای ارائه شده توسط شرکت سازنده به مراتب از بازی های آفلاین خطرناک تر و دارای آسیب های بیشتری خواهد بود، که این مهم نیازمند حرکت بروزتر و جدی تر در طی این مسیر و شناخت و بررسی مصادیق خطرناک و ارائه آنها به والدین و جوانان می باشد.

لکن فرصت ها در طول این مسیر بسیار زیاد هستند، سهولت دسترسی به آموزش های مرتبط با ساخت بازی، اقبال عمومی جامعه به سمت این فضا و همچنین بیفزایید به این موارد بحث بروز بودن نکات و افکار ارائه شده در بازی های آنلاین و نیز تعاملات واقعی در این بازی ها را که از جنبه ای آسیب تلقی می شود و از زاویه ای دیگر فرصت.

در این میان موضوعات دینی مغفول ماندند و به خاطر عدم تجاری سازی صحیح و قاعده مند، کم لطفی های بسیار زیادی حتی از سمت و سوی افراد مذهبی به این فضا شده است. علت این مساله نیز عدم خلاقیت است.

دشمنان ما محتوای زننده و زشت خود را در قالب های زیبا ریخته و به جوانان ما و حتی خود ما(!) می نوشانند و آنوقت ما ذره ای خلاقیت به خرج نمی دهیم تا محتوی ناب دینی و مذهبی خود را در قالبی جدید و ساده و در عین حال حرفه ای و کاربرپسند به مخاطبان خود ارائه کنیم …

خلاقیت و تفکر کلید دستیابی به این اتفاقات بوده و عامل اول و آخر افتادن یا نیفتادن این اتفاق خود ما هستیم، ما هستیم که مشخص می کنیم با رخوت و تنبلی از این محتوای بکر استفاده نکنیم یا در مقابل محکم بایستیم و اتفاقاتی که مرضی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است را رقم بزنیم …

منبع